2010-10-16

Från gryning till skymming och lite till...

I torsdags packade jag och Sofia ihop alla personliga saker i min lägenhet, vi bar det mesta till förrådet, men den del saker tog jag hem. Det som jag tog hem, är de saker jag inte vill vara utan tills lägenheten töms. Med mig till Oslo tog jag en resväska med kläder, en ryggsäck med saker och en påse med kudde och en filt.

Förrutom att packa mina saker, packade vi ihop Kents saker och på eftermiddagen var det dags för Kent och mig att skiljas åt på obestämd tid.... Efter att jag och mamma lämnat Kent åkte vi till Husum och skrev kontrakt med killen som ska hyra min lägenhet. Kändes väldigt skönt att få det gjort!

Klockan tio i sju började min resa igår, mot nya äventyr, med en bussresa till Sundsvall sedan tåg till Stockholm, sedan tåg till Oslo, sedan promenad till hotellet. Klockan 22.00 kom jag fram! Trött, tröttare, tröttast! En snabb dusch och sedan i säng. Idag blir det frukost sedan ska jag ut och gå för att titta på ett rum, jag håller tummarna!

Eftersom jag inte orkar släpa på stor datorn har pappa fått lånat den, till hans stora glädje. Jag hoppas att en bärbar dator ska göra att mamma kanske kan vara inloggad på msn på kvällarna så att vi kan prata. Idag ska jag köpa kontantkort, så att jag till ett rimligt pris kan ringa hem.

Återkommer ikväll med hur det har gått idag =)

2 kommentarer: