2009-04-15

Vad göra?

Har varit hemma hos mamma och pappa över påsk, men de var inte hemma. Så ensam hemma med Kent = Kan inte åka och göra nånting, då han inte kan vara ensam än...

Åkte upp igår med Kent, vi åkte buss och det gick kanonbra och jag blev så stolt över lille Kent.

Idag är det onsdag och Kent måste vara hemma själv för första gången, för jag måste till skolan och boka klientsamtal. Har egentligen en föreläsning också men eftersom jag inte har någon hundvakt så kommer jag att skippa den som det ser ut i nuläget... Så från och med idag så ska jag träna ensamträning med Kent!

Målet är att han innan sommaren, 1½ månad, ska kunna vara ensam 2 timmar.

Det jag kommer att missa idag är en föreläsning av en tolk om hur det är att arbeta med en tolk, intressant och jag hade velat men Kent går före.

Idag kl 16 ska vi vara hos veterinären och Kent ska få en liten spruta. Annars händer inte mycket, tvättar lite nu.

Med Kents rumsrenhet går det bättre tror att han är rumsren inom 4 veckor =) (Hoppas!)

Imorgon så kommer jag ev. att missa en föreläsning om små och för tidigt födda barn, också tråkigt men så är livet med små hundbebisar!

6 kommentarer:

  1. va fan skärp dig människa har du skaffat hund för att ha nåt att beklaga dig över. Lämna tillbaka den redan nu du fixar in te detta bruden. Hunden¨är inget lördagsnöje som ångesten bleknar över under söndagskvällen.

    SvaraRadera
  2. Svar till Margaretha.
    Alla valpar är jobbiga från början, och är väll bättre att skaffa den nu än när hon har jobb.
    Jag tycker att Kent är en underbar hund och att Maria är omtänksam husse till honom. Just nu är det pressat med tid men detta drabbar inte Kent eftersom han går före. Sluta gnäll på något som du inte vet något om.

    SvaraRadera
  3. svar till anonym (fegt)
    Den information som finns på bloggen är fullt tillräcklig för mig för att bilda mig en upfattning om´vilken situation som valpen befinner sig i. ISF nog med beklagan om kom ut med vad underbart härligt det är med att vara hundägare. "Spola ner i toaletten " är ingen skön läsning. Jag vet vad viktigt det är med att prägla hunden på en person och man bör därför under första tiden undvika olika hundvakter. Lycka till Kent !!!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Om du har problem med hur jag sköter om min hund så tycker jag att du ska vända dig till polisen och anmäla alla felaktigheter som du anser att det finns.

    När du har gjort det så kan ju polisen komma hit och säga sitt om hur jag sköter om min hund å sen är "konflikten" löst och behöver du inte lägga dig i mer!

    Att skriva kommentarer på ett blogginlägg kommer ju inte att leda till någon förändring (om du inte redan förstått det)

    SvaraRadera
  6. polisen ??? Jahaja du menar hundpolisen. Finns tillexempel i Kalle Anka tidningar

    SvaraRadera