2009-05-07

Olycka och stress

Igår fick jag punka på väg till skolan, pumpade vid universum, platt innan jag kommit till sjukhuset, måttligt road över detta...

Hem igen kl. 10, rask promenad, blev svettig, bytte om och tog med mig Kenta på bussen till skolan där jag ca 45 min senare än planerat överlämnade honom i händerna på sin nya daghusse. Ny föreläsning, sedan klientsamtal (dubbelbokat lokalen så strulade även där, men allt löste sig tillslut), träffa daghusse för att hämta Kenta, bussen hem. Lagom nöjd med dagen. Förutom detta lyckades jag kliva i hundskit när jag kom till skolan, så jag passade även på att byta skor när jag var hemma!

Idag tog Kenta och jag en tur till skolan med bussen för att laga cykeln och sedan cykla hem. De lagar cyklar denna veckan vid Uni, vilket var tur i oturen kan man säga. De lagade punkan genom att byta slang, men ytterdäcket är typ helt pajat (vad kan man vänta sig av en cykel som ens far har hittat i en container?). Satte Kenta på packethållaren och började cykla, innan vi kommer till fotbollsplanerna vid SLU så smäller däcket Yeeaaahh!!! Så jag har styrt cykeln hela vägen hem och Kenta har kämpat på och gått trots några tappra försök från min sida att han skulle sitta i korgen.

Nu sover Kent och han har förbrukat hela dagens motionskvot och jag funderar på när och vart jag ska köpa cykelgrejerna för jag skulle behöva cykeln imorgon så måste fixa det idag!!!

I övrigt rullar livet på idag ser schemat ut så här
12 lunch för kent
12,30-13,30 Yoga
13,30 Lunch för mig
13,30-16 Kenttid
16 Middag för kent
16,30-17,30 ensamträning för kent och löträning för mig (ev. åka och köpa cykelsaker, hundmat och bajsåsar)
17,30-18 Dusch och kroppspeeling
18 middag mozzarellafylld grillad kyckling
19 kvällsmat för kent
19,30-21 Sy upp byxor, laga vantar, stryka och städa
21-22 Criminal minds och fotvård
22 promenad och godnatt

Om man planerar när man ska göra saker och ting så ökar chansen för att man faktiskt gör det!

5-7 juni går vi hundkurs hemma i övik =)

2 kommentarer:

  1. Oj., vilket strul! Inte lätt att få vardagen att gå ihop när man har smått att tänka på också :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar bajs :P

    //favvo kussen

    SvaraRadera