2010-09-09

FAAANNN!!!!

Det finns både för- och nackdelar med allting.

Hund:
+ Vilkorslös kärlek och en massa skoj
- De kan få diarré i en vecka och hålla dig vaken på nätterna! (om det inte har gått över till imorgon måste jag ringa veterinären...)

Företag:
+ Man får bestämma över sin egen tid osv.
- Skatteverkets alltför formella och krångliga blanketter, som jag kan fylla i fel. Vilket gjort att jag ska betala en preliminär skatt på 184 000 kr 17 Jan, som tur är kan man ju alltid fixa så att det blir rätt --> Nästa veckas projekt

Mini laptop
+ Lätt att ta med sig när man har gruparbeten osv.
- Om man har sovit dåligt i x nätter är den även väldigt lätt att glömma på skolan, för att sedan komma på det ca 5 timmar senare, cykla i panik till skolan bara för att se att den INTE ligger kvar. Nu hoppas jag att det är någon ärlig människa som hittade den, lämnade in den, så att jag kan få tillbaka den. Annars blir jag pissed off! Själva datorn gör inte så mycket, för det är bara en grej, men allt som var på den. Till exempel; alla olika kalkyler coh budgetar som jag knåpat ihop för att beräkna lönsamheten på företaget. Siffror som behövs för att beräkna en ny prel.skatt....

Hoppas, hoppas, hoppas!!!! Annars blir det både ny dator och veterinär....Yeah??

Ikväll blir det dinner and a movie med Lisa, hoppas hon kan sätta guldkant på min usla vecka som just nu kantas av en träningsvärk som är den näst värsta ever!!

3 kommentarer:

  1. Fan vilken skit vecka. Hoppas att datorn kommer igen.
    Ska jag komma upp nästa vecka och ta hand om Kent?

    SvaraRadera
  2. Inte för att vara den negativa, men finns det ärliga människor kvar på denna planet (ska väl vara några få men)?

    SvaraRadera
  3. Jag har en patient som knappt kunde stå förra veckan och idag både har gått till toaletten och tillbaka och uppför och nerför en trappa, trots att hon är palliativ. Så allt är möjligt. Men nog vore det ett mirakel om datorn kommer tillbaka...
    Du borde nog ringa veterinär ang mrK.

    SvaraRadera