2010-09-23

Jag kanske inte borde blogga...

...jag kanske borde twittra, men vem orkar?

Detta inlägg kommer att vara en samling av alla twitter saker som jag sparat på mobil och skrivit i almanackan samt lite bilder och update =)

19/09/2010 18:12
Vem bajsar på en busstoalett?? Kan man verkligen inte hålla sig? För de flesta av oss befinner oss på bussen i kanske 2-3 h. Jag vet inte, men för mig är det nog jobbigt att göra ettan när det rör sig och skumpar, så jag brukar hålla mig. En annan anledning till detta är att det känns ohygieniskt att gå på toa på bussen, då det nästa alla gånger jag faktiskt besökt den inte funnits vatten och/eller tvål och/eller handdukar. Det är vid dessa tillfällen handspriten ska ligga i handväskan, men min ligger i en låda i köket....

20/09/2010 13:00
Vi håller på med 15 dussin gruparbeten just nu känns det som och visst alla börjar tröttna lite, men få av oss anser att det är okej att dissa de som faktiskt kommer med motiveringen "Jag orkar inte komma idag..." Jag menar va FAN!! jag orkar egentligen aldrig med grupparbeten!

20/09/2010 13:10
Jag är i högform och undrar är vi på universitetet eller på lågstadiet när läraren alltid räknar in oss innan varje föreläsning, de är inte obligatoriska!

Andra iakttagelser som inte är daterade:
Jag vet inte om detta fenomen förekommer i andra städer också, men i Umeå finns det i alla fall. Och fenomenet är detta; kalsonger som ligger utspridda lite varstans. På en bro, mitt i skogen osv osv. Två frågor dyker upp i mitt huvud: 1) hur tappar man ett par kalsonger, bara så där? 2) Varför är det ALLTID kalsonger och ALDRIG trosor? Har vi tjejer helt enkelt bättre koll på våra underkläder?

Veckans outfit: Det verkar finnas människor (läs killar) som missförstått det hela. Man väljer vilka kläder man ska ha på sig för dagen! Man väljer inte vilka kläder man ska ha på sig hela veckan -- om man inte byter t-shirt, byter man då underkläder???

Nu har jag inget mer twittrit att komma med men jag har ett litet blogginlägg, som är mer av en sammanfattning av veckan som gått...

I fredags var jag på banken, så nu har jag ftgkonto, Bankgiro och MasterCard, jag var på Nyföretagarcentrum och där ska jag få en egen handledare som ska hjälpa mig nu med uppstarten av företaget. Allt flyter fint nu...

Jag gick även förbi min favorit Bianco Shoes. Ve och fasa! de ska lägga ner butiken och närmaste butik - Stockholm! I panik var jag tvungen att inhandla tillräckligt med fina saker för att kunna hålla mig tills jag har vägarna förbi stockholm och resultatet blev detta;




Förutom detta ska jag boka in en intervju i Norge och om all goes well... Oslo here I Come =)
Hellre ett icke-dietist jobb i Norge än arbetslös i Sverige!

1 kommentar:

  1. De sista skorna skulle jag ställa på en hylla och beundra. Tar du på dig dem är risken stor att fotlederna stukas illa. Inte bra för skidkarriären

    SvaraRadera