2011-09-23

Ligger låg idag

I onsdags kväll var jag ute och sprang efter Umeälven och det var så vackert!!!
Älven var nästan spegelblank och alla tända lampor avspeglades i vattnet, dessutom låg det lite höstrå i luften och jag kände hur jag fylldes med mer och mer energi, låter bra eller hur?!

Fick dock ett abrubt slut på grund av alla j*a byggnationer som på går i den här stan, de har ju i flera år haft avstängt efter älvenpromenaden på grund av det konstnärliga campus som aldrig verkar bli klart! Detta gör att man måste springa lite kringelkrokar runt där och de har även snålat in på belysningen, så jag pangade ju självklart in foten i en sten.

Jag kan berätta för er att fivefingersskor inte har någon stålhätta eller liknande.

Igår var det torsdag och det brukar vara min vilodag, så även denna vecka, och då kom Sofia och höll mig sällskap. Vi såg Bridesmaids, men drack inget vin, men det var trevligt ändå =) Idag har vi gått oinspirerat genom ett duggigt Umeå centrum, innan hon hoppade på tåget till Övik och jag på bussen till Ålidhem.

Under promenaden som jag precis har kommit hem ifrån bestämde jag att även idag blir en träningsfridag. Kvällen kommer att spenderas med varm choklad, eller te & ostmacka. Till detta ett fotbad och en ansiktsmask (för det kan jag behöva nu när hösten kommit för att stanna, synd bara att den inte visar sig från sin finaste sida).

Nu ska jag betala min räkningar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar