2011-10-11

"stygn-tvillingar"

I Onsdags var min lediga dag och jag skulle hinna med så mycket, träna, fixa hemma och skämma bort Kent....

men det blev inte mycket gjort!

På våran morgonpromenad skar sig Kent på en glasflaska, tror jag, han skar sig på benet (blödde rejält). Jag försöker lägga, så gott jag kan, samtidigt som jag ringer runt till ALLA veterinärer!!
Tillslut lyckas jag fixa en akuttid hos veterinären på Rödbäck. Det blev tre stygn och en suck av lättnad då senan i benet med nöd och näppe klarade sig. Ingen träning den dagen, vågar inte lämna en drogad hund ensam på soffan...

Fick ta igen träningen på fredagen, blev både gym och landsvägspass sedan tog vi bilen hem, till en som vanligt träningslåg helg hemma. Denna gång blev det bara ett löppass.

I går var jag hos tandläkaren och "drog" ut min visdomstand, nummer 2, så nu har jag också 3 stygn och träningsförbud till och med torsdag.....

Så kul har vi det här!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni både mår bra och inte är drogade längre

    SvaraRadera
  2. Hur mår tvillingarna nu efter några dagar?
    Kerstin

    SvaraRadera