2011-10-30

Ännu en anmälan gjord...

Idag har jag anmält mig till Lidingöloppet, så nu är det bara Vasaloppet kvar att anmäla sig till och jag har även köpt 4 kg Gainer på Gymgrossisten.com plus en shaker och kreatin. Jag kommer att bli så FIT! Love it!

I övrigt har det varit en bra träningsvecka, men lite annorlunda.
Den började väldigt vanligt i tisdags med löpning.
Onsdag blev det spinning och body balance och denna gång kände jag mig mer hemma på cykeln igen.
Torsdag var vilodag och även sista dagen som jag cyklade till jobbet. Här i norr är det halt på mornarna och det är med livet som insats man cyklar nerför Svingen på morgonen, särskilt om man inte har hjälm och ytterst lite kvar på bromklossarna fram (dem bak är helt slut).
Och både fredag och lördag har jag varit och simmat, totalt har det blivit 4 350 meter, ska simma mer nu så att Vansbro blir en barnlek... eller inte
Idag var jag på gymmet och efter det testade jag på Total training och det var LOVE at first sight.

Cirkelträning med fyra huvudstationer och tre delstationer på varje. Man körde 6 min/station och bytte konstant mellan de tre delstationerna. Sedan var det kanske 30 sek vila mellan varje station. Kort, intensivt, effektivt och svettigt.

Station ett; Chins (olika nivåer) x 3st, utfall x 8st och sit-ups x 16
Station två; drag till hakan med stång x 4, squads med stången x 4, jumping jacks x 12
Station tre: Spänsthopp x 2, Lyft med viktplatta rakt fram med raka armar x 5, Viktplatta med raka armar ovan för huvudet och benböj x 4
Station fyra; Marklyft med kettlebells x4, alligator (stå i planka och dra knä mot armbåge) x8, tricepspress bakom huvudet kettelbells x 4.
Alla borde prova om det finns på ert lokala gym!

Det var allt för idag, nu sitter jag och äter samtidigt som jag bakar lingonbröd. I RuLe!

2 kommentarer:

  1. you rule! Jag har fikat hela helgen...men anmält mig till Lidingö :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har jobbat hela helgen.. så medan ni spenderar kr så tjänar jag dem :D

    SvaraRadera