2009-02-12

Äckliga hundägare

Vit snö med gula fläckar är svårt att undvika, men jag kan inte fatta alla lata oansvariga hundägare som låter sina hundar skita nästan mitt på cyklel- & gångbanan och sedan plockar de inte upp skiten!

När man skaffar hund så tar man automatiskt på sig ansvaret för att plocka upp efter den, då hunden varken kan plocka upp efter sig själv eller gå på toaletten. Jag tycker att man kan jämföra det med att lämna bajsblöjor framme efter att man bytt på en bebis. Hunden och bebisen kan inte själva ta ansvar och då blir det upp till deras förmyndare att Ta Ansvar!
Tror att jag ska fota all hundskit jag stöter på bara på vägen till skolan ska ni få se....

2 kommentarer:

  1. Ja, vi vill jättegärna se bilder på hundskit....
    Fy för hundarnas förmyndare (?) som inte kan plocka upp!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du inte bli en sådan ägare Maria när du har Ior

    SvaraRadera