2009-02-26

Vasaloppet, tenta och härliga chikas

Igår hade vi tenta och jag tror att det gick bra, men man ska inte spekulera för mycket i hur det gick. Det får tiden utvisa.

Igår var första dagen på min kolhydratuppladdning inför vasaloppet och jag är konstant mätt och när man rör på sig så är det nästan så att man behöver en spypåse.... I dag bär det av hem till mammi å pappi och arla fredag morgon till Mora city =) Jag ser framemot söndagkväll då detta spektakel är över, jag ser framemot en ny tid i mitt liv nu. Et liv där jag inte bara kan tänka på mig själv hela tiden utan jag måste även tänka på en annan varelse, jag kallar honom Voffa.

När man har tenta på en onsdag och börjar halv 9 dagen efter så blir det inte så mycket firande som man skulle vilja, men väl lite ananaspaj och fruksallad och massage hemma hos Jill. Sedan fick man ju åka Jetta hem som .en över iet.

Jag och Marina var skiteffektiva i dag och lyckades på mindre än en timme att styra upp vårt grupparbete, vilket innebär att det iprincip är färdigt skönt då jag inte kommer hinna göra så mycket ihelgen! Detta innebar även att jag hann med att simma äta och vänta på Björn, jag som trodde jag skulle behöva stressa för att få åka eller ta buss, vilket hade varit pissjobbigt med min stora väska.

Ni har väl alla hört om den revolutionerade nyheten på TV idag?
- man har kommit fram till att det inte spelar någon roll hur sammansättningen mellan fett protein och KH ser ut i maten, utan det är det totala kaloriintaget och energiförbrukningen som avgör om man går ned i vikt!
Vem hade kunnat ana detta??

Hade tänkt ta kort på maten en dag och lägga ut men det har inte blivit så än, men jag har ju två dagar till på mig. Tankar finns det gott om men mitt minne sviker mig, ett dåligt tecken inför framtiden?

1 kommentar:

  1. Jag är också mätt. Dygnet runt. Längtar efter en träningsfri solig vecka i Visby :-)

    SvaraRadera