2009-03-25

Irritation och organsisation

Idag har jag varit på morgonspinning och sedan direkt till skolan för att prata om min praktikplats - visste redan innan att inget positivt skulle komma ur det samtalet. Kommer troligtvis inte att få vara i Umeå eller Stockholm som jag vill, Övik var även det osäkert. istället lades förslag som Linköping och Sollefteå fram! Jag tror allvarigt inte att hon fattar grejen, det som avgör var man önskar platser är inte vad som skulle se bäst ut på CV utan vart man har boende! JAG VÄGRAR att ha praktik i fuckning Linköpng bara för att det finns platser där, för man kommer ju ändå att vara HEMLÖS!


Just nu är jag jävligt irriterad och undrar hur fan man kan lägga en utbildning på en ort som inte ens kan fixa fram tillräckligt med platser. För första gången i mitt liv ser jag också något positivt med barn - det gör att man går före i kön till praktikplatserna = DISKRIMINERING! (En 8 veckors hundvalp är dock inget som de tar hänsyn till...) Tycker inte att jag (och alla andra barnlösa) borde straffas bara för att vi valt att inte få barn när vi var 17!


jaja det var det om det! Nu håller jag på att tvätta och ska prova på en Gotlandspecial till lunch - GRÖT! Läser även så att ögonen blöder, det är mycket nu... Ska nog åka en sväng till Jula idag och köpa ett hundbur till Kent Foucade von Fågelberg som idag fick ett paket på posten med en liten leksak i som han säkert kommer att gilla, jag är lite mer skeptisk....PIIP PIIP!!


Nu till organisationen:

En bild säger mer än 1 000 ord =)

2 kommentarer:

  1. En bild visar mer än 1000 skor :-p

    SvaraRadera
  2. Hur har du tid och ork? herregud../sonja

    SvaraRadera