2009-08-14

Back to base

Nu är "sommarlovet" snart officielt över och man börjar mer och mer komma in i sina gamla rutiner igen, på gott och ont...

Igår kom skjutsade Sofia upp mig i en bil fylld med mer och lite mindre viktiga prylar. Vi öppnade dörren och möttes av KAOS! Fullt med disk och crap everywere, så det första vi gjorde var att grovstäda köket, så att vi åtminstonde kände igen det. Sedan kunde jag börja packa up mina saker och organisera mig lite. Har tömt kylen i mitt rum, efter sommarens saftincidens ;-)
Hände inte så mycket annars igår, lunch på Subway, handlade på Cöpra (dyrt blev det), packade in allt, lagade mat, promade med Kent, hann även med ett litet halvbad =) Sedan kanalsökning, en stund på spikmattan och Godnatt.

Idag är det fredag och jag vaknade kl 07, ut med Kent, plocka undan all disk, frukost med flickan som lekte med elden. Kl 09isch drog vi iväg på upptäcktsfärd till Polisen här i Ume för att hämta ut mina poängkort som jag (troligvis) tappade under gatufesten... Sedan en cykeltur hem igen och nu är kl 11,20, så det tog oss nästan 2 timmar. På vägen hem så lyssnade jag på en bra text som jag kan känna igen mig lite i (sången och musiken haltade dock lite), texten kommer i nästa inlägg =) Resten av dagen ska vi till Mhemsängarna och kasta frisbee, baka lite bröd och beställa böcker...

Men innan dess lite slapp här ute på balkongen och sedan lite gazpacholunch.

P.S Mamma: jag dammsög, dammtorkade, rengjorde rutorna och tvättade BÅDA bilarna redan i tisdags, så din bil borde vara hundhårsfri (kan ev. finnas rester i V70 efter resan upp) D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar