2009-08-17

Övning ger färdighet =)

Nu är hösten här vill jag lova, så igår var det inneträning som gällde iform av BodyBalance, med träningsvärk i benen gick det så där, tror ändå att jag det hjälpte att sträka lite på sig. Efter BodyBalancen så cyklade jag hem, på med ugnen, ut med hunden, sedan hem och grädda lite grekisk pastagratäng med fetaost.




När vi ätit och var mätta och belåtna degade jag framför TV till VM, sedan bar ett av till Marina (huset bredvid) för en reunion med brudarna innan måndagmorgon och allvaret. En trevlig kväll med te och catch-up samt lite nya planer. Budgetkräftparty till helgen.

Idag är det måndag och första dagen i skolan, därför kändes det extra viktigt att ladda upp med en bra frukost. Banan med lättfil, flingor, hembakt bröd med minikeso och paprikapulver och ett glas Proviva.




Innan dagens allvar hann Kent och jag med ett träningspass i kantarelletandes ädla konst =) Iskolan så kändes allt bara så märkligt och stressat på en gång, projektplanen ska vara klar redan på onsdag och allt man har är lite lösa tanker i huvdet, men målet är att den ska vara färdig redan imorgon så att vi asap kan ha en träff med vår handledare. Lånade dock en bok idag som vi kan kanske ha nytta av....

Direkt från skolan till gymmet för att rekordsnabbt gympass, det märkas att Umeå är nästintill folktomt innan Uni drar igång, rätt skönt tyckte jag efter 3 mån uppehåll.Väl hemma så var det nästan middagstid och idag blev det kinesisk grönsakswok med hel dinkel. Ingen bild på det...

Dagens highlight är utan tvekan kvällens promenad med Kent som bara ut mot skogs och som har inspirerat till inläggets titel. På något vänster så hamnade vi någonstans i skogen bakom umelagunen typ och gick rak på inte bara ett utan två kantarell stråk, vilket jag tyckte var väldigt roligt, då jag aldrig har hittat kantareller förut =) Kent tyckte nog att det var lite konstigt med kantareller i skogen, då han är van att hitta dem under mattor, bakom stolar och i diverse hörn, men det kommer =) Så ikväll blir det svampmacka, men det mesta ska jag nog använda som övningsmaterial =)

1 kommentar:

  1. om jag skulle lägga upp bilder på mina måltider skulle du inte bli så stolt tror jag. eller vad sägs om hallonkräm med mjölk och 2 knäcke med sill till middag? 2 dagar i rad...

    SvaraRadera