2009-08-22

Kaos, katastrof och panik

men är det är väl kanske så det ska vara att skriva C-uppsats. Vår idé som vi hade från början tyckte handledaren var för liten och att vi måste göra mycket mer för att kunna fylla ut tiden, okej tyckte vi motvillig. Dagen efter projektpresentation, döm om vår förvåning när alla andras arbeten är mycket mindre än vårt och det första examinatorerna säger är: "Ni kommer att drunkna". Så de säger sina synpunkter och förslag om hur det hela borde vara. Vi träffar handledaren dagen efter: "Jag är rädd att detta kommer att bli lite för tunt" I mitten hamnar vi väldigt frustrerade och stressade och utan koll på hur stort det borde vara. Men efter många om och men så har nu iaf handledare och examinatorer enats om hur vi borde göra och vilken storlek det borde vara på arbetet. ÄNTLIGEN! och efter lite övertalning av min kollega (vuxet värre) så är vi också på på den idén.

vårt projekt kommer är följande: Näringsberäkna matsedlarna från 2 förskolar, observera måltidssituationen på dessa förskolor 3 ggr samt att genom en enkät till kökspersonalen komplettera matsedeln. Detta gör vi för att se om maten och måltidssituationen lever upp till SNR (Svenska näringsrekomendationer) och om personalen använder sig av den sk "pedagogiska måltiden"

Iaf, så står vi efter en veckas jobb kvar på nästan samma ställe som i tisdags.... Känns så där, men jag har en plan!

Idag har jag reviderat projektplanen och börjat skissa på enkäten. Imorgon så ska vi träffas och börja jobba på den observationsguide vi kommer att använda oss av. På måndag så ska vi ringa runt och värva förskola nr 2. Sedan är vi back on track som jag ser det. Under veckan så skulle det vara nica att få matsedeln och fortsätta jobba med observationsguiden för att i slutet av veckan kanske börja observera....

I övrigt så händer inte mycket försöke träna lite och umgås med min lille man. Idag har jag dammsugit, tvättat och tränat samt flyttat kantarellträningen utomhus.
Ikväll blir det BiB och grillning vid sjön, budgetmys för de med små plånböcker så här innan den 25 =)

1 kommentar: