2009-08-25

En lugn helg för att hämta kraft

I lördags var det som sagt grillning vid sjön, hela kvällen lång. Det blev ingen BiB men väl lite pinnbröd, mys, skvaller och skratt.

På söndagmorgon hade jag bestämt mig för att baka bröd, men jag fick värsta baksuget så efter brödet blev det bondkakor och skorpor med. På grund av detta var jag tvungen att köpa lite snygga burkar på Köpra sedan när vi handlade. Jag hade precis bakat klart när Ida kom och vi började jobba med vårt projekt och effektiva var vi! Enkät-klar, observationsmall-klar, projektplan-klar, informationsbrev-klar. Klockan var helt plötsligt fem och vi bestämde att det räckte för dagen.

Blev ingen träning på söndag, bestämde mig för i filmkväll hos Jill i stället.

Igår och idag har jag läst artiklar, skrivit bakgrund och ringt förskolor, medan Ida förberett sig inför sin observation. Nu anser jag att bakgrunden är färdig, skönt! Har äntligen fått tag på en förskola nu som vill ställa upp =) ska dit imorgon och hämta matsedeln så att jag kan börja beräkna lite. På måndag börjar jag observera, skoj. För sen på torsdag är det analys och skrivande som gäller....

Igår var det gym och löpning som gällde. Idag bodybalance och löpning. Igår stillades även min abstinens efter SATC =P

Iövrigt händer inget särskilt, Kent har det bra men blir uttråkad av att jag hela tiden sitter och skriver. ska nog försöka stryka tvätten sen i lördags idag....

3 kommentarer:

  1. Tur att Kent kan komma och hälsa på Moster och den soliga balkongen då och då :-D

    SvaraRadera
  2. som du står i kan du vara värd lite satc också. man får ju prestationsångest av att läsa allt du hinner med på en dag.

    SvaraRadera