2009-08-15

I stora staden gömmer sig fula gubbar

Igår hände en kontig grej som jag inte tror skulle hända på en fredag mitt i dan hemma i lilla övik... Jag och Kent var på promenad och gick igenom ett bostadsområde, då vi fick syn på en äldre man som urinerade helt öppet mitt på en liten gräsmatta som fanns där och han verkade inte bli generad av att vi kom utan fortsatte utan brådska med att kissa. Det kanske inte är så märkligt att en äldre herre ibland med kort varsel måste tömma sin blåsa, ett ganska vanligt bekymmer, det konstiga är vart han stod. Mitt ögonmått är inte det bästa alla gånger, men i det här fallet så har jag rätt, för hur jag än vänder och vrider på det så hade det varit närmare för nämnde herre att ställa sig vid de diverse olika förrådshus som var (oavsett vart han kom ifrån) närmare än att gå till mitten av gräsmattan. Min slutsats blir därför att han verkar vara lite exhibitionistisk och faktiskt gillade tanken på att de som gick förbi och de som bor i de kringliggande lägenhetshusen kunde se honom.

Förutom det hände inte så mycket, var på Iksu och spinnade (märker att man tappat formen under sommaren), bakade två sorters bröd.

Idag har det inte heller hänt så mycket. Har tittat på friidrott, bollat lite med Kent, handlat kantareller så nu börjar hårdträningen, dammsugit, fotat skor och ätit en ordentlig helgfrukost med bakeoff bröd som jag gjorde igår =)


Frukost

Skor som blir plåtade av papazzariliknande ägare =)

Sedan har jag sprungit en runda, som avslutades med ett välförtjänt bad tillsammans med Kent och god franskinspirerad middag.
Dagens middag: Ungsbakad vit fisk med ratatouillegrönsaker och en sallad med spenat, gurka och tomat.


Till kvällen får vi majskolv med smör och salt till =) TGI Saturday

3 kommentarer:

  1. Fattar inte, såg du den mannen i Övik och sedan åkte du till Umeå och tränade?
    Snygga skor och god mat :-)

    SvaraRadera
  2. med andra ord, då du såg herren så vred du och vände på dig för att förbättra synen, eller!? hahaha, vissa älskar att visa upp sig..om dom iallafall hade något bra att visa...

    SvaraRadera
  3. Kissade farbrorn i lilla övik eller bor kissnödiga farbröder i umeå

    SvaraRadera