2009-01-08

Måste hitta motivation och kraft

Det är 51 dagar kvar tills Vasaloppet går av stapeln och jag börjar få lite panik!!
Idag skulle jag träna men gick hem efter 20 minuter. Bakhalt, seghet och känningar i ryggen gjorde att det skulle vara en björntjänst att träna. När jag gick hem så insåg jag att jag i år inte har samma motivation att åka som jag har haft de andra 2 åren. Så jag bestämde mig för att jag måste ta tag i detta nu och min plan är följande:
- Måste hitta en motivation, någon slags morot. Jag tänker att det kan ha något med en hund att göra...

- Måste få fart på benen igen, de känns som om de väger typ 100kg. Jag tänker att lite spinning imorgon eller på lördag kan vara vad de behöver. Sedan lite styrketräning imorgon eller på lördag. Efter 2 dagars skidvila så borde jag vara lite mer pepp (brukar iaf bli det)

- Måste också bättra på mina vallningsskills. Efter 2 dagars vallning med halvbra resultat, så har jag börjat tvivla på mig själv..

- Måste också sätta upp ett konkret tidsmål. Tänker att det skulle kunna vara typ max 6,30 eller nåt...

En sak är dock klart inför denna cirkus och det är vilka seedningstävlingar jag tänker åka (om det finns snö) och det är Järnforan och Röbäck Ski Marathon. Det blir inget fabrikslopp, för då ska jag jobba.  

Ska titta lite på resor till Prag, har lovat moster det, så vi får se om det blir prag eller varför inte sarajevo?

1 kommentar: