2009-01-20

Ny termin

Igår var det måndag och början på VT09.

Ny kurs och lite nya böcker som man måste beställa, tänker nog beställa till hela terminen på en gång så behöver man inte tänka på det mer.

Idag ska vi få information inför C-uppsatsen, så det verkar som att det är dags att börja spåna och att välja en kompanjon snart...

Jag har precis varit ute och åkt skidor och jag tror att jag har kommit på varför jag har så svårt att få fäste på skidorna. Jag tror att det beror på att de är så pass hårda och för att trycka ner dem så krävs ett hårt och kort tryck rakt under foten och det gick faktiskt bättre när jag knäckt den nöten. Nu kommer mitt nya mantra att vara "Teichmann" när jag ska åka nästa gång...

Snart är det som sagt Vasaloppet och jag har börjat fundera på om jag ska börja räkna på KHuppladdningen och om jag ska börja fila på vilka peppande låtar som ska vara med mig under dessa 90km. Men än är det ingen panik.

Måste också boka flyg tor till stockholm så att jag inte missar prag resan =)

Imorgon hoppas jag att jag är ledig (möjlighet finns) för då ska jag åka ut till Ersboda och gå på alla sportbutiker som finns där, måste ha lite nya kläder och andra fiffiga prylar, men vi får se hur det blir med det.

Nu måste jag mata min surdeg innan jag glömmer bort det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar